Sunday, September 30, 2012

Style book #24: Astrologie Nouvelle (Rouge/Bleu/Jaune)

グラマラスで、ミステリアスな一枚。色違いのオレンジが光なら、こちらは影のイメージ。ドラマチックに着こなしたい。

Un carré glamoureux et mystérieux. Si le coloris orange de la dernière fois est à l’image de la lumière, celui-ci est de l’ombre. Je veux porter ce dramatique foulard avec élan!

A glamorous and mysterious carré. If the orange cw which I posted the last time recalls the sunshine, this one recalls the shadow. Want to wear this dramatic square with elan!




12 comments:

  1. Simply gorgeous! Worn so beautifully, love the shirt and the trench especially :-) I am very tempted with this design.

    Elle xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks to you Elle! I can’t believe my pics tempted YOU! Once you wear, everything becomes gorgeous!!!!

      Delete
  2. I adore those striking colours and would be hard pushed to choose a favourite look, they are all fab. And thanks for the timely reminder that I have to replace my black leather gloves, too worn after many years of wear.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Bienchen, thank you so much for your message! Normally, I try to avoid strong colors (maybe as you…), but colors of this scarf are so well distributed… and they become wearable for me.

      About black globes, after decade of wear, I did exactly the same thing as you are going to do. It was two years ago, so my globes are still very very young ;-)

      Delete
  3. Anonymous2/10/12 03:07

    Gorgeous! Gorgeous! I love this scarf on your, Iris! Yes, I agree with Bienchen, it would too hard to choose a favorite look! So happy to at least be scarf cousins with you!

    Cynthia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Cynthia, thank you very much for your words! I’m very happy and satisfied to share with you my joy! Each AN have different charm and all cws are really beautiful!

      Delete
  4. I simply love this colouration. Lucky you having the two : sun and moon.

    My favourite look is the simple all black trousers and sweater with A.N. in cowboy . Perfection.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, Estrella, sun and moon… what a beautiful metaphor for two AN! Wonderful imagination. I always love your insightful words.
      And thank you for leaving a message!

      Delete
  5. Wahouu ! Des couleurs fortes, qui contrastent avec les couleurs douces de votre autre "Astrologie Nouvelle", mais qui n'en ai pas moins spectaculaire. C'est le même dessin mais le rendu est totalement différent, l'un étant estival, l'autre automnal. Vous avez bien fait de prendre les deux, ils ne se font absolument pas concurrence ! Votre choix est la démonstration parfaite qu'il ne faut pas toujours se limiter à un seul coloris :-) Je trouve votre carré absolument incroyable, il va falloir que j'aille voir ce dessin en boutique et l'essayer ! Etant une inconditionnelle des vestes en cuir, la silhouette n°2 ne pouvait que me plaire. Vos trois looks montrent que ce carré est très versatile et qu'il est facile à assortir. Bravo Iris.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tous vos gentils mots m’ont rendue heureuse. Tout est dit. Car je voulais simplement montrer à quel point ce carré est incroyable et versatile. En lisant votre message, j’ai su que mon but est accompli! Je veux noter pour l’information supplémentaire que les jaunes sont plus éclatants en vrai et les ourlets sont rouge (vous avez sans doute remarqué…)!

      Delete
  6. Je ne me lasse pas de découvrir vos sublimes acquisitions et la classe avec laquelle vous les mettez en valeur ! Toujours un bonheur !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonjour Michel,
      Merci infiniment pour vos gentils mots! Je suis très contente de savoir que vous suivez toujours mon blog. Cela m’a beaucoup encouragé à continuer le blog, même si j'ai un peu du mal à trouver le temps ces derniers jours!

      Delete